האם פרסומות ב'יתד נאמן' השפיעו על תמיכתו של גפני במתווה הגז ?

    ישראל פריי No Comments on האם פרסומות ב'יתד נאמן' השפיעו על תמיכתו של גפני במתווה הגז ?
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי קשיים רבים וביקורת ציבורית נוקבת, הצליח ראש הממשלה בנימין נתניהו להשיג רוב בכנסת להעברת 'מתווה הגז', כשכמעט כל חברי הקואליציה הצביעו בעד ההחלטה. המתנגדים למתווה טוענים להיעדר תחרות, ולמסירת משאבי המדינה לידי הטייקונים ללא תמורה ופיקוח הולמים, מנגד, ניהלו בחברות הגז קמפיין ציבורי רחב היקף ע"מ להשפיע על דעת הקהל ועל נציגי הציבור לתמוך במתווה.

    מלבד המוני לוביסטים ויועצי תקשורת שנשכרו על ידי נובל אנרג'י ויצחק תשובה, יצאו ברוני הגז בפנייה ישירה לציבור, ע"י קמפיין פרסומי שהעלו בתקשורת האלקטרונית והכתובה, בו הם מסבירים את חשיבות המתווה, את התועלת שיפיקו אזרחי ישראל, וניסו להפריך את טענות המתנגדים.

    ברור מעל לכל ספק כי נבחרי הציבור מושפעים מדעת הקהל, וכי הפנייה מעל גבי התקשורת היא מהלך לגיטימי, שבנוסף למטרתו להפחית את הביקורת הציבורית, נועד לגרום לחברי הכנסת להצביע בעד המתווה במתכונתו הנוכחית המשרתת את האינטרסים של חברות הגז. אך האם החברות הזרימו פרסומות לעיתונים לפי מידת קרבתם לפוליטיקאים ?! – העיתונאי אליק מאור פרסם אמש ב"מגפון" תחקיר מיוחד, ובו הוא חושף פרטים מרתקים.

    מהנתונים עולה כי העיתונות החרדית זכתה לנתחי פרסום גדולים בהרבה מהעיתונים הגדולים בתקשורת הכללית. בעוד ב"ידיעות אחרונות" פורסמו מודעות בהיקף של 602 אינצ', ביומון הליטאי "יתד נאמן" פרסמו נובל אנרג'י בשטח פרסומי של כ-1000 אינצ'. שלושת היומונים החרדים קיבלו כמות פרסומת שעולה, ולא רק באופן יחסי, על הפרסומות בעיתונות הכללית, שחשיפתה גדולה לאין ערוך.

    הנתונים מעלים תמיהה לנוכח הצבעתו של יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני. בעבר הביע גפני התנגדות חריפה למתווה הגז, הוא אף צוטט מכנה את חה"כ שלי יחימוביץ', מובילת ההתנגדות למתווה, כי היא: "האדמורי"ת שלי בנושא הגז", אך בהצבעה בכנסת, תמך גפני, כמו יתר חברי מפלגת יהדות התורה, במתווה שהוגש. האם לפרסומות בעיתונים הייתה השפעה על הצבעת החכי"ם ?

    משה גפני הגיב ל"מגפון": "לי חשוב מה שחשוב למדינה. זה יותר חשוב מכל עיתון ובכלל. אני רואה וחושב רק מה שחשוב וחיוני למדינה. זה הרבה יותר חשוב מ"יתד נאמן" ומכל עיתון אחר". על הפרסומים, שבין היתר יוחסו לאנשי עיתון "הפלס", שקופחו ע"י החברות ולא קיבלו אף לא מודעה אחת, אמר גפני: "זו קבוצה של אנשים הזויים שמפריעים ומטרידים וזה כבר בטיפול המשטרה". הוא התבטא עליהם כי "לא הסתפקו רק בהאשמתו בכך שהטה את דעתו להצבעה בעד המתווה עקב פרסומי ענק בעיתונו, אלא גם הוסיפו והטרידו אותו בימים ובלילות ועל כך הוגשה תלונה למשטרה שפעלה בנושא". בנוסף, הסביר גפני את הצבעתו בניגוד להתנגדות שהביע, בכך שהוא כפוף למשמעת קואליציונית.

    ב'דלק קידוחים' של תשובה טענו כי  "דלק קידוחים לא פרסמה דבר בעיתונות החרדית וכל הפרסומים נעשו על ידי נובל אנרג'י". האחרונה, מיאנה להגיב לכתבה. ב"הפלס" מסרו ל'מגפון' כי: "השמועות הגיעו אלינו, כמו לגורמים רבים העוסקים במדיה ובפרסום, אך מטבעם של דברים, אין בידינו מידע אודות עסקאות מסוג זה המתרקמות בחשאי. יחד עם זאת, לא נתפלא באם יתברר שיש גרעין של אמת בשמועות הללו, שכן המאבק האגרסיבי שמתנהל בשלוש השנים האחרונות נגד הפלס, כבר רשם שיאים של התנהלות בלתי מקובלת ובלתי תקינה".



    0 תגובות